Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

Podcast De Kaizen kamer

Banner image

Wellicht heb je er al eens van gehoord: Lean. Deze methode is ontstaan in Japan en wordt inmiddels wereldwijd toegepast om processen te verbeteren. Het ene bedrijf slaagt hier echter beter in dan het andere. Ontdek hoe je met Lean jouw organisatie succesvol vooruit kunt helpen.

In deze podcast bespreken wij elke aflevering de succesfactoren van Lean in actie. Dit doen we aan de hand van voorbeelden en praktijkcases.

Afleveringen

Aflevering 1: Lean in Leiderschap

In deze eerste aflevering gaat Rick Elschot in gesprek met Terrence Bos, trainer en consultant op het gebied van Continu Verbeteren. Daarnaast is Terrence opleidingsmanager bij Logistics Management. Samen praten ze over leiderschap, specifiek leiderschap ten opzichte van verbeteren en veranderen. Wat is hierin de rol van een leider en hoe ga je om met dilemma’s die er spelen?

Beluister aflevering 1(opent in nieuw tabblad)

Aflevering 2: Patient Journey Network

Aflevering twee gaat over continu verbeteren in de zorg. Samen met Levien Rademaker, docent Ad Management, praat Rick over Patient Journey Network, een organisatie waar Levien deel uit maakt. Deze organisatie richt zich op verbetering en verandering in de zorgpraktijk. Hoe doen zij dit en wat kunnen andere branches hiervan leren?

Beluister aflevering 2(opent in nieuw tabblad)

Aflevering 3: Continu verbeteren in de zorg

Deze aflevering gaat verder in op continu verbeteren in de zorg. Ditmaal niet tussen zorginstellingen, maar over LEAN binnen een instelling. Aan de hand van ziekenhuis ISALA in Zwolle bespreekt Rick met Renate Moes hoe je met behulp van LEAN continu kunt blijven verbeteren.

Beluister aflevering 3(opent in nieuw tabblad)

Aflevering 4: Verbetercultuur bij Vitens

De laatste aflevering van het seizoen, ditmaal niet één maar twee gasten. Mark Kroes en Sophie Prinsen zijn onderdeel van het Support Center Continu Verbeteren bij drinkwaterbedrijf Vitens. Hoe passen zij Continu verbeteren toe? Niet alleen bij het leveren van schoon drinkwater, maar ook als het aankomt op het team en de samenwerking onderling.

Aflevering 4 is vanaf 11 juli te beluisteren.

Continu verbeteren

Meer weten over continu verbeteren?

Continu verbeteren is de manier van werken waarbij alles en iedereen in de organisatie zich richt op het creëren van maximale waarde voor de klant in alle processen. Windesheim biedt opleidingen, trainingen, advies en coaching aan voor professionals, teams en organisaties met betrekking tot continu verbeteren. Bekijk het volledige aanbod op de pagina van continu verbeteren.

Lees meer over continu verbeteren