Sense of Belonging
Hoe zit het met de 'sense of belonging' van de eerstejaars Windesheimstudenten in Almere? Voelen ze zich gezien en gehoord?
- Lectoraat: Klantenperspectief in ondersteuning en zorg
- Betrokken onderzoekers: Charlotte Vissenberg, associate lector, Petra Josso Loureiro(opent in nieuw tabblad), Lalash Tahir(opent in nieuw tabblad)
- Partners: ECIO (Expertisecentrum Inclusief Onderwijs), LEGO SERIOUS PLAY
Sense of belonging
Voel je je als student thuis op school? Voel je je gezien en gehoord, welkom? Dat gevoel wordt ‘Sense of belonging’ genoemd en is belangrijk. Natuurlijk voor de studieprestaties, maar ook voor de mentale gezondheid en verdere ontwikkeling en carrière van studenten.
Sfeer op school
Het lectoraat Klantenperspectief in Ondersteuning en Zorg heeft in samenwerking met onderzoekers van ECIO (Expertisecentrum Inclusief Onderwijs) onderzocht hoe het zit met de sense of belonging van de eerstejaars Windesheimstudenten in Almere.
“We vonden o.a. dat de sfeer op school heel belangrijk is voor studenten. We hebben gesproken met studenten van allerlei opleidingen. Ook hebben we focusgroepen gehouden met (hogeschool hoofd)docenten en andere collega’s bij Windesheim,” zegt associate lector Charlotte Vissenberg.
Vervolgonderzoek
In het vervolgonderzoek is in werksessies met LEGO SERIOUS PLAY © gekeken met studenten, docenten en medewerkers wat we kunnen verbeteren als hogeschool Windesheim.
Producten
- Rapportage van dit onderzoek
- Rapportage van fase twee van het Sense of Belonging onderzoek
- Praatplaat
Meer weten?
Neem contact op met Charlotte Vissenberg(opent in nieuw tabblad)