Leren Zelfreguleren
Zelfregulatie is het zelfstandig plannen, monitoren en evalueren van een vaardigheid. Het draagt in het bewegingsonderwijs bij aan een duurzame deelname van leerlingen aan beweegactiviteiten en zou daarom een belangrijke plaats moeten hebben in de lessen.
- Lectoraat: Bewegen, School en Sport
- Betrokken onderzoekers: Joop van Duivenvoorden
Over zelfregulatie in bewegingsonderwijs
Evengoed is het zelfregulatie in het bewegingsonderwijs en het bevorderen ervan nauwelijks onderzocht. Dit onderzoek richt zich daarom op het zichtbaar maken van zelfregulerend leren in het bewegingsonderwijs. Het laat zien wat de invloed is van het stimuleren van zelfregulatie en hoe bewegingsonderwijzers de ontwikkeling van zelfregulerend leren kunnen begeleiden.
Eerste resultaten
Lees hier de eerste resultaten van dit onderzoek(opent in nieuw tabblad)
Meer weten?
Neem contact op met: Joop van Duivenvoorden, onderzoeker.
E-mail: j.duivenvoorden@windesheim.nl(opent in nieuw tabblad)