Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie
Home(opent in nieuw tabblad) / Onderzoek(opent in nieuw tabblad) / Schoolleiderslab, leergang leiding geven Prisma

Schoolleiderslab, leergang leiding geven Prisma

  •   Leraren en Lerarenopleiders in inclusieve Leeromgevingen
  •   1 september 2019 - 1 mei 2024

In een vierjarig professionaliseringstraject ontwikkelen schoolleiders van Prisma (schoolbestuur PO) hun leiderschapspraktijken en persoonlijke kwaliteiten om leiding te geven aan de ontwikkeling van scholen als lerende organisaties.

Aanleiding

Schoolleiders binnen Prisma willen hun  leiderschapspraktijken en persoonlijke kwaliteiten ontwikkelen om leiding te geven aan de ontwikkeling van scholen als lerende organisaties. In laatste jaar van het project stond samenspel tussen schoolleiders en bestuur en stafbureau centraal.

Doelstelling

Bijdragen aan professionele ontwikkeling van schoolleiders door samen met hen professionalisering te ontwikkelen en realiseren.

Publicaties

  • Van Wessum, L. (2018). The Learning Turbine. An aligned model for continuous development of  teachers and school leaders. ESHA (European School Heads Association), October 2018, pp 60-68. 
  • Van Wessum, L. , & Pruijs, R. (2021). Beter onderwijs door praktijkonderzoek. Een praktische gids om met plezier onderzoek op te zetten in de eigen school. Gompel & Svacina. 
  • Podcast samenspel bestuur en schoolleiders, ESHA, opname gepland voor juli 2024
  • Van Kuijk, P.  Pruis, R., & Van Wessum, L., & (2021).  Schoolontwikkeling vraagt om leren op alle niveaus. Zone, 2, 6-10

Meer weten? 

Neem contact op met: Loes van Wessum, onderzoeker
E-mail: l.van.wessum@windesheim.nl(opent in nieuw tabblad)