Gesprekken professionele groei
Om schoolleiders te ondersteunen in (hun reflectie) op hun professionele groei zijn er gesprekken met hen gevoerd.
- Lectoraat: Inclusieve Leeromgevingen
- Betrokken onderzoekers: Loes van Wessum
- Partners: Prisma, schoolbestuur PO
- Subsidieverstrekker: Prisma, schoolbestuur PO
Aanleiding
Schoolleiders gunnen zich onvoldoende tijd voor reflectie op hun eigen leerproces. Om schoolleiders te ondersteunen in (hun reflectie) op hun professionele groei zijn er gesprekken met hen gevoerd. De gesprekken zijn onderdeel van het professionaliseringstraject het schoolleiderslab bij PO bestuur PRISMA
Doelstelling
Doel is het ondersteunen van reflectie op het eigen leerproces van schoolleiders.
Publicaties
- Van Wessum, L. (2023). Mapping school leaders’ learning outcomes in a professional development program ESHA Magazine
- Van Wessum, & Pruis, R. (2022). Esha headstart 2022 guidelines for school leaders # 1 the school leader’s own development. ESHA magazine September 2022. Headstart - Guidelines for school leaders | ESHA(opent in nieuw tabblad)
Meer weten?
Neem contact op met: Loes van Wessum, onderzoeker
E-mail: l.van.wessum@windesheim.nl(opent in nieuw tabblad)